W ramach kierunku FIZYKA TECHNICZNA są do wyboru 4 ścieżki kształcenia:
- Ekotechnologie - odnawialne źródła energii (SOA)
- Fizykochemiczna inżynieria materiałoznawstwa (SOA)
- Metody techniczne w kryminalistyce
- Mechanika lotnicza
Na ścieżce kształcenia "Mechanika lotnicza" w wyniku siedmiosemestralnego cyklu kształcenia otrzymasz tytuł zawodowy inżyniera. Szczególny nacisk kładziony jest na przygotowanie absolwentów do obsługi i serwisowania statków powietrznych.
W związku z powyższym w trakcie studiów, student realizuje warsztaty i praktyki zawodowe w szczególności: w portach lotniczych, w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych za serwisowanie, utrzymanie i eksploatację statków powietrznych, w lotniczych zakładach remontowych, aeroklubach i innych instytucjach zajmujących się szeroko definiowanym lotnictwem. W związku z tym studenci zapoznają się gruntownie z wyposażeniem samolotów, a w szczególności z systemami pokładowymi oraz systemami diagnostyki. Poznają również technologie stosowane w wytwarzaniu elementów konstrukcji lotniczych oraz wykorzystywane maszyny i urządzenia służące do serwisowania statków powietrznych. Podstawowa wiedza i umiejętności inżynierskie niezbędne w zawodzie mechanika lotnictwa są wzbogacone o zagadnienia formalno-prawne związane z przyszłym zawodem w branży lotniczej, zagadnieniami makro- i mikroekonomii, organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem oraz wykorzystaniem technologii ICT.
Absolwent posiada umiejętność sprawnego komunikowania się wewnątrz swojego środowiska zawodowego oraz z jego otoczeniem społeczno-gospodarczym, co pozwala także na samodzielne korzystanie z zasobów wiedzy inżynierskiej odpowiadającej aktualnym potrzebom nowoczesnego przemysłu lotniczego i przemysłów pokrewnych. Oparcie kształcenia na ścieżce mechanik lotniczy, m.in. o wytyczne i treści zawarte w dokumencie normatywnym PART 147 spowoduje, że od początku kształcenia na tej ścieżce studenci będą zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne do uzyskania licencji mechanika lotniczego kat. B1.1. – samoloty turbinowe. W pierwszym okresie podstawą będzie tzw. Raport Uznania Wiedzy, a w drugim etapie certyfikowany program organizacji szkolenia lotniczego Part-147.