Ścieżka kształcenia wybierana jest po pierwszym roku studiów.
Podstawowe cele kształcenia na kierunku „Administracja” drugiego stopnia to:
- pogłębienie i poszerzenie stopnia przygotowanie absolwentów do pracy w administracji samorządowej, rządowej i gospodarczej, (także pracy urzędniczej w instytucjach pozarządowych i niepublicznych). W czasie studiów, poza poznaniem problematyki ściśle wiążącej się ze sferą działalności administracji publicznej, studenci poznają wszystkie podstawowe dyscypliny wiedzy prawniczej;
- przygotowanie absolwenta do pełnienia funkcji urzędnika, do prawidłowego, sprawnego wykonywania zadań związanych z jego pracą w instytucjach publicznych oraz na stanowiskach w instytucjach niepublicznych.
Administracja Bezpieczeństwa Publicznego stanowi drogę do zdobycia, względnie uzupełnienia wiedzy i umiejętności dla osób, które planują, lub już związali swoje życie zawodowe z instytucjami lub organami zajmującymi się bezpieczeństwem publicznym, zespołach realizujących zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, jednostkach obrony cywilnej, policji, straży pożarnej oraz innych służbach i strażach czuwających nad bezpieczeństwem publicznym.