Jaki jest cel kształcenia na tej ścieżki kształcenia?
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznego funkcjonowania każdego rodzaju mediów. Kierunek ten to interdyscyplinarne studia zapewniające ich absolwentowi wiedzę i umiejętności, które przydadzą się w pracy w redakcjach i w zawodach dziennikarskich. Bezpieczeństwo mediów to także działania w zakresie public relations, reklamy, autoprezentacji i wystąpień publicznych.
Możliwości zatrudnienia:
jako dziennikarz prasowy, radiowy, telewizyjny lub internetowy, w charakterze redaktora lub menadżera mediów, w instytucjach samorządów lokalnych, jednostkach samorządowych i urzędach (w działach komunikacji, promocji, funduszy unijnych), w zawodzie rzecznika prasowego, specjalisty ds. reklamy i public relations, w agencjach reklamowych i domach mediowych, w instytucjach kultury, w działach promocji i marketingu, w organizacjach non-profit. Absolwent może być także zatrudniony jako doradca ds. mediów, konsultant lub ekspert ds. mediów w instytucjach politycznych i biznesowych.
Merytoryczny zakres kształcenia specjalistycznego:
- Historia mediów,
- Socjologia mediów
- Psychologia mediów
- Etyka mediów
- Teoria komunikacji
- Prawne podstawy dziennikarstwa e-medialnego
- E-media
- Obsługa techniczno-informatyczna telewizji internetowej
- Obsługa techniczno-informatyczna e-radia
- Obsługa techniczno-informatyczna portali internetowych
- Badania naukowe i komunikacja społeczna w Internecie
- Przetwarzanie tekstów
- Przetwarzanie obrazu
- Technologie nagrań
- Wstęp do metodologii badań cyberprzestrzeni.
Wybór ścieżki kształcenia następuje po drugim semestrze studiów.