Absolwent kierunku historia, ścieżka kształcenia archiwistyka i historia Pomorza otrzyma wiedzę, umiejętności i kompetencje do pracy z dokumentacją powstającą w instytucjach, firmach i organizacjach, pozostającą w obiegu, a także archiwizowaną na etapie przejściowym i wreszcie tą jej częścią, która trafia do archiwów państwowych. Absolwent posiada wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją i zawartą w niej informacją bez względu na nośnik (papierowy bądź elektroniczny). Absolwent zdobył wiedzę i umiejętności w zakresie samodzielnego stosowania kolejnych generacji systemów informatycznych zarządzających dokumentami elektronicznymi i papierowymi, a także wszelkimi treściami i zasobami informacyjnymi instytucji i firm.
Absolwent posiada kompetencje przydatne do pracy na stanowiskach związanych z przetwarzaniem danych osobowych i innych informacji prawnie chronionych, a także posiada wykształcenie specjalistyczne wymagane od osób wykonujących pracę lub działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców, określone przepisami rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596). W archiwach państwowych może podjąć pracę w charakterze archiwisty.
Absolwent posiada kompetencje umożliwiające wyszukiwanie informacji w zasobie archiwalnym, przydatne zarówno do pracy w archiwach, jak i w podmiotach, które do swego działania potrzebują informacji znajdujących się w archiwaliach (urzędy, sądy, kancelarie prawne, biura genealogiczne, szkoły, instytucje kultury i media). Jest przygotowany warsztatowo, by w zasobie archiwalnym odnaleźć materiały przydatne do samodzielnego przygotowania pracy magisterskiej.
Więcej na stronie Instytutu Historii i Politologii